چهارمين همايش سراسري بتن، يادواره استاد احمد حامي (پدر بتن ايران) عصر روز پنجشنبه در يزد با معرفي تيم‌هاي برتر به كار خود پايان داد.

در اين همايش دو روزه كه در دانشگاه آزاد اسلامي يزد جريان داشت تيم‌هاي مهندسي شركت‌كنندگان درپنج گرايش بتن‌سبك پرمقاومت،جذب آب،مقاومت الكتريكي بتن،سازه‌هاي محافظ و توپ بتني مسلح به الياف توانايي‌هايشان را به رقابت گذاشتند.

در رشته‌سازه‌هاي محافظ بتني،تيم دانشگاه گيلان بيشترين امتياز را كسب كرد و اول شد و تيم دانشگاههاي صنعت آب و برق وآزاداسلامي تهران مركز به ترتيب دوم و سوم شدند.

در رشته جذب آب بتن، تيم‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي كرج، فني دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد اسلامي مراغه به ترتيب اول تا سوم شدند.

در رشته مقاومت الكتريكي بتن هم تيم‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي واحد قزوين، كرج و اراك به ترتيب مقام‌هاي اول تا سوم را كسب كردند.

در رشته بتن پر مقاومت، تيم دانشگاه خواجه نصير طوسي اول شد و تيم‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي مهاباد و دانشگاه جهاد يزد به ترتيب به رتبه‌هاي دوم و سوم دست يافتند.

در رشته توپ بتني مسلح به الياف هم به دليل خرابي دستگاه بولينگ نتايج تيمي مشخص نشد.

نفرات برتر مسابقات سراسري بتن‪ ۱۶‬مهرماه، همزمان با روز بتن در تهران اعلام مي‌شود.

دبير اجرايي همايش در حاشيه آيين پاياني همايش به خبرنگار ايرنا گفت:
علاوه بر سنجش توانايي گروههاي فني در اين همايش كارشناسان، محققان و صاحب نظران، پيرامون بتن و نقش آن در افزايش كيفيت ساختمان و استانداردسازي بتن و نقش آن در ساخت و ساز كشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

محمدرضا جواهري افزود:آخرين دستاوردهاي صنعت بتن كشور نيز در اين همايش عرضه شد و دانشجويان شركت‌كننده در همايش نيز با نحوه سبك‌سازي بتن و استانداردسازي و افزايش مقاومت آن آشنا شدند.

به گفته وي‪ ۴۰‬مقاله از سراسر كشور به دبيرخانه همايش، ارسال شده بود كه‪ ۲۰‬مقاله در همايش ارائه شد.

رييس منطقه چهار دانشگاه آزاد اسلامي كشور در اين آيين، ايران را كشوري زلزله خير برشمرد و گفت: مهندسان عمراني، كيفيت ساختمان‌هاي در كشور را خوب ارزيابي نمي‌كنند.

علي مظاهري افزود: فرهنگ ساخت و ساز در كشور در مناطق روستايي و شهرهاي كوچك دچار معضل است.

وي ابراز اميدواري كرد: برگزاري چنين همايش‌هاي علمي و تخصصي در افزايش آگاهي‌هاي مردم در ساخت و ساز و مقاوم‌سازي بناها موثر باشد.

چند تن از شركت‌كنندگان در همايش در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، سطح علمي و برگزاري همايش را خوب ارزيابي نكردند.

امير صفاوردي، دانشجوي رشته عمران دانشگاه صنعت آب و برق تهران گفت:
برنامه‌ريزي لازم براي برپايي همايش نشده بود و به نظرم در سطح خوبي برگزار نشد.

وي اضافه كرد: در رشته توپ بتني به دليل خرابي دست

منبع"ايرنا

                                  يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا